Friday, October 21, 2022

Beberapa minggu yang sungguh BERSIH

Setiap kali aku balik cuti, mesti ada benda yang lain kat rumah. Ada sudu baru lah, pokok baru dan sebagainya. Kali ni aku balik aku tengok gel mandian dah ada botol khas. Ada rasa pelik sikit kenapa dia je ada botol baru. Kenapa toiletris lain tak ada botol khas pun. Aku tengok sekeliling, yang ada sabun buku detol je. Aku tak suka sabun buku. Kalau aku pakai nanti aku bayangkan orang2 yang dah pakai sebelum tu punya daki melekat. Yuck.
Jadi aku pun pakailah tanpa rasa ragu. Bau dia nak kata Lux bukan. Shokubutsu pun bukan. Tapi aku memang kenal dgn bau tu.
"Ah ni mesti Ody lah ni main campur-campur sabun dalam ni". Aku cakap seorang diri.
Aku nak tanya sabun tu brand apa tapi selalu lupa. Sampailah satu malam di meja makan kami sekeluarga berbual tentang sabun cuci tangan yang baru. Ia sangat harum.
"Eh sabun mandi dalam tu sabun apa eh? Ody main campur sabun eh?"
"Sabun apa kaklong?"
"Ala yang dalam botol sabun tula mana lagi".
"Mana ada sabun mandi lain kaklong. Ada sabun buku jela *sambil pergi cari botol durjana tersebut."
"Ni ke kaklong?"
"Yelah."
"YA ALLAH! Kaklong, ni sabun cair Breeze, Ody buat basuh kasut! Patut ah dah nak habis! "
Sabun Breeze.
Aku pakai.
Sabun Breeze.
Patutlah bulu roma macam dah kurang.
Kbai.

3 comments:

kurin said...

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHA! Bulu roma dah kurangggggg

c weyh said...

nice one dyla .seryess. HAHAHA

dyla rosli said...

Kurin : ha gelak gelak! Aku gelak smbil menangis. Lol

Cma : mmg naiss. Haha