Friday, October 21, 2022

Minggu Terakhir di Johor Bahru

Sebelum berangkat ke Shah Alam.
Sepanjang cuti ni rutin aku sangat sibuk.
1. Sibuk Masak Memasak Dengan Serius
Sebelum ini masak main-main. Eh bukan. Sebelum ni, masa sekolah menengah, tugas aku di dapur cuma kupas bawang, potong sayur. Balik-balik kalau aku tanya nak tolong apa kat mak, mesti dia suruh kupas bawang. Sampai aku bosan gileee. Lepastu aku naik pangkat jadi tukang goreng ayam ikan sayur. Untuk beberapa tahun. -.-Jadi lama kelamaan barulah aku dapat tugas untuk masak lauk yang berat-berat sikit. Itupun, mak ada memantau. Tapi cuti ni aku buat semua sendiri. Memandangkan Mak dah tukar sesi pagi, maka kerja-kerja rumah semua aku yang kena buat seorang diri. Dan aku masak semua seorang diri tanpa tukang rasa atau nasihat. Peh. Lepastu kena puji masak sedap. Peh. Makin kembang hidung aku. Antara lauk yang aku masak ialah Asam Pedas, Kari, Masak Lemak Cili Api, Rendang, Ikan Masam Manis dan sebagainya. Ha macam nak buat resume dah. Tapi kesimpulannya aku happylah dengan skil memasak aku sekarang. ^____^
2. Sibuk Dating
Dating dengan Mak adalah paling best. Pergi shopping, pergi makan, pergi jalan-jalan, gossip-gossip. Lepastu cerita-cerita. Tapi yang kurang best bila dia start cerita pasal kahwin. Sebab anak kawan dia dah kahwin. Lepas tu saudara aku yang muda daripada aku dah kahwin. Lepastu dia kata nak buat kat dewan bagai. Lepastu dia tanya bila aku nak ada calon. Lepastu selalunya aku tukar topik.
3. Sibuk Check Result
Ya sungguh semangats menanti keputusan, ada yang kata keluar pukul 9 pagi ada yang kata pukul 12am dah boleh dapat emel dan itu dia jam menunjukkan pukul 11.58 malam lagi 2 minit dan 2 minit SUDAH BERAKHIR dan OHHH! MASIH DL WALAUPUN 3.50 CUKUP-CUKUP MAKAN SEPERTI NYAWA-NYAWA IKAN PUN ADA. Alhamdulillah :) #GGMU
4. Sibuk Register Course
Ya. Masih sibuk tekan refresh sebab talian masih sibuk. Tiap-tiap sem macam ni. UiTM ni kena buat sesuatu dengan sistem yang dah jam ni. Cuba buat laluan alternatif. COntoh terbaru, Lebuhraya SUKE. Supaya students suke hati nak register course.
Baiklah.
Sekian bebelan saya, jumpa lagi di Shah Alam PEACE YO!
kbai

No comments: